My Eternal Language
تأخذُ هذه المادّة الطالب في رحلةٍ شيّقةٍ مع لغتِنا العربيّة بهدف فهمِها وتعلُّمِها بما تشكل من مهاراتٍ تحليليّة متنوِّعة، وإدراك دورها وتأثيرها الخالد في حياتِه ودِراستِه.
-
About the Subject
:
A rich subject with various skills that enhance the student’s love and appreciation for the Arabic language. He learns to analyze literary texts, acquires new vocabulary to enrich his linguistic dictionary, and the topics of the texts leave a positive impact on his personality and thought. He also learns grammatical methods and many oral, written, and spelling skills. The material is divided into two units: The first unit (Rights and Duties): It contains various texts that increase the student’s knowledge of the subject of rights and duties. In it, the student studies various linguistic topics and skills, such as: the active participle, the style of swearing, the adverb, and writing a formal sermon. The second unit (Contemporary Notables): It educates the student by introducing him to personalities who have a positive impact on the nation. In it, the student studies various linguistic topics and skills, such as: discrimination, conditional style, discrimination, and writing a different biography.
-
You Will Learn :
الوحدة الأولى: مدخل، الاستماع (فئاتٌ تكلؤها عينُ الشّريعة)، الفهم القرائي (وقضى ربُّكَ)، استراتيجيّة القراءة (حقوقُ الأشخاص ذوي الإعاقة)، التّحليل الأدبيّ (دَيْنُ الكريم)، الصِّنفُ اللُّغويّ (اسم الفاعل)، الوظيفة النَّحويّة (الحال)، الأسلوب اللّغويّ (القسم)، الرسم الإملائي (الألف اللّيّنة في الأفعال الثلاثيّة)، الرسم الكتابيّ (رسم حرفيّ ل، لا بخطّ الرّقعة)، التواصل الشّفهيّ (إلقاء خطبة أمام طلاب المدرسة)، التواصل الكتابيّ (كتابة خطبة محفليّة)، النّصُّ الإثرائيّ (حقوقُ المرضى ومسؤوليّاتهم)، نموذج اختبار(1). -الوحدة الثّانية: مدخل، الاستماع (حمد الجاسر علَّامةُ الجزيرة)، الفهم القرائي (سلمان بن عبد العزيز)، استراتيجيّة القراءة (قافيةُ الحياة)، التّحليل الأدبيّ (الجبل الأشمّ)، الصِّنفُ اللُّغويّ (اسم المفعول)، الوظيفة النَّحويّة (التّمييز)، الأسلوب اللّغويّ (الشّرط)، الرسم الإملائي (الألف اللّيّنة في الأفعال غير الثلاثيّة)، الرسم الكتابيّ (رسم الحرفيْن ك، م بخطّ الرّقعة)، التواصل الشّفهيّ (عرضُ الرّأي والتّلطُّف فيما يقرأ)، التواصل الكتابيّ (كتابة سيرة غيريّة)، النّصُّ الإثرائيّ (بين الإبداع والاجتهاد)، ، نموذج اختبار(2).
-
Target Group :
*Academic Level : Intermediate School
* Grade : Grade Nine
* Term : Term One
* Type of Education : National
* Speciality : Arabic Language
* Material : لغتي -
Suggested courses:
0%
The first unit (Rights and Duties): It contains various texts that increase the student’s knowledge of the subject of rights and duties. In it, the student studies various linguistic topics and skills, such as: the active participle, the style of swearing, the adverb, and writing a formal sermon.
00:19:06
00:26:23
00:28:54
00:19:06
00:20:53
00:16:42
Rates students about this course
Other Courses For This Teacher
Student ratings and comments